torsdag 11. februar 2010

Mye nytt!


Hentesettet til Lillebror er ferdig! Er ganske fornøyd og litt stolt av at jeg får til å lage noe sånt faktisk! Ganske forunderlig hvordan man får alt til å henge sammen liksom, feste på armer og greier. Små gleder.. :)

Synes lua så litt liten ut, så jeg måtte prøve den på en mini-"modell".

Søteste Silje. Milly sin fineste venn.

Lua var heldigvis litt stor for Silje da, så vi får håpe den passer til et lite guttehode som kommer i mars/april en gang!

Jeg hadde ikke kjøpt inn knapper, og plutselig var jakka ferdig, så da lagde jeg likegodt noen knapper selv jeg, av Fimo-leire! Ble ikke HELT riktig farge, men greit nok.


Hjemmelagde. Knapper.

Er fortsatt mye annet som gjenstår altså, vi er ikke SÅ godt i rute. Vi mangler vogn, seng, kommode og en del andre småting, men mye har vi heldigvis fra før. Klær til gutt er vi også så heldige og ha arvet noe, blir også gøy å gå gjennom Milly sine små-klær og se hva "Morten" kan bruke.
Nå ser det ut til at vi har funnet en vogn vi vil kjøpe, denne:


Baby Jogger. City Elite heter modellen.

I helt svart modell, ikke så aller verst pris heller i forhold til mange andre tvilling/søsken-vogner. Så da kan Lillebror ligge i bag på ene siden, og Milly sitte ved siden av. Blir koselig!
Var veldig rart å være i butikken og prøvekjøre en sånn schvæær vogn, men det blir man vel fort vant til håper jeg. :-)

Milly har hatt tema i barnehagen denne uka: Klatre! Og DET har vi fått merke her hjemme også for å si det sånn.


Klatremus Milly. Klatrer selv - helt opp i vinduskarmen!


God utsikt. Spennende å se på naboene, er vi heldige er noen ute og går tur med hunden. (Og se så langt hår Milly har fått!)

Hvis hun forsvinner er vi ganske sikre på hvor vi skal finne henne.. :) Hun er flink da - roper "BAPAA!" (pappa) når hun har kommet seg opp, så han kan hjelpe henne ned.. Heldigvis har vi ikke hatt noen fall-ulykker hittil, men det er vel bare et spørsmål om tid.
Det samme roper hun på morgenen når hun vil stå opp - BAPAA - og det er HELT greit for mamma'n. :)

I jula hadde søstrene Skoglund en søster-dag, da var vi blant annet innom et loppemarked og jeg fikk med meg denne puffen hjem:

Trenger litt omsorg. Ikke akkurat strøken.

Men jeg så potensialet, og vi hadde lenge lett etter en oppbevaring for leker på stua, så derfor ble denne med meg hjem! For usle 50 kroner!

Så denne har jeg puslet med de siste ukene, har ikke tatt så mange bilder undervegs, men her er noen korte glimt.


Ferdig malt, mangler bare pute og stoff.


Pute og inner-stoff på plass.


Ferdig! Måtte ha et litt "lekent" stoff ettersom det tross alt skulle være leker oppi.


Leker på plass!

Har funnet ut at neste møbel-prosjekt skal være mer mot sommeren, har vært litt kaldt å stå ute og pusse i minusgrader..

En annen ting som ble med hjem fra loppemerkedet i jula var denne kassen:

Gammel og slitt. Men god som gull - og skal få håndtak på siden.

Skikkelig kul. Sprængstoff-kasse!

I barnehagen forvinner det noen smokker innimellom, så denne uke måtte jeg kjøpe noen nye til Milly. Det var stor stas!

Nye smokker. Vil helst ikke gi slipp på noen av de..

God helg!

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så koselig hentesett du har strikket, Kristin! Si i fra om dere vil låne en vugge. Har to stående her... Ellers må jeg jo si at man blir veldig fort vant til å gå med stor vogn. Når jeg triller en singelvogn synes jeg det er veldig rart å ha så smal plass å ha hendene på...

Og apropo smokk, så har Mathea nettopp sluttet med smokk og hun har bestemt at de skal babyen i magen til Kristin få, for han trenger de og det gjør jo ikke hun som er stor jente. Så da vet dere det :-)

Ha en fin helg.

Klem

Kikkis planet sa...

Hehe Mathea altså - hun er søt! Det var veldig snilt at babyen skal få de!
Godt å høre at man blir vant til stor vogn!
Vugge har vi, den er klar, men takk for tilbudet.

Thor-Aage sa...

Flink du Kristin, fint hentesett og puff. Det er av den gamle sorten puff - husker den typen. Ja dere får passe på Milly så hun ikke ramler ned...
Bestefar.

Anonym sa...

Her var det mye nytt, morsomt og spennende! Milly er bare såååå søt! Og den puffen ble helt fantastisk fin!!!!!!!!!!!! Du er sååå flink!! Og for ikke å glemme hentetøyet til minstemann! Du imponerer stadig!
God helg! Hilsen kusiner, tante og onkel på Husøy :-)

Kikkis planet sa...

Takk, takk for gode ord, både pappa og Elin! Vi synes også puffen ble veldig fin - men Milly er finest!
i neste oppdatering kan vi love sjarmerende bilder av en liten Nasse Nøff, det er nemlig karneval i barnehagen på mandag.. :)

Karibien sa...

Du er bare litt for flink til å ordne ting...!!!! grumf :( hehe :D

Anonym sa...

Hei!
Klatre-Guri kaller vi slike som deg, Milly!
Fall kan det bli da under slike turer, men døra til soverommet skal jo være stengt så.........
Vi håper det går bra!
Kristin har så mange kvaliteter uten at jeg skal brette dem ut på bloggen. Puffen og hentesettet, veldig velgjort!
Det er så godt at du ikke gir opp og blir sittende med hendene i fanget i en tid du sliter med plager. Hurra for deg!Kan ikke underslå beundringen av sønnen min heller som prøver så godt han kan med å støtte opp. Syns du er veldig flink, Gunnar! Er utrolig glade i dere!
Farmor, svigermor, mamma

Blog Widget by LinkWithin