fredag 19. februar 2010

Flere prosjekter


Lyseblått! Til Lillebror..

Vi begynner jo å kjenne på at ting nærmer seg for et nytt medlem i familien. Og at det er ting som skal gjøres. Tidligere i uka tok jeg en "sjau" med barneklær, fikk sortert bort det mest jentete og rosa, og lagt de små blå tingene i baby-kommoden. Det blir mye barneklær altså!


Fangsten. I bokser som skal i boden.

Og boksene på bildet er i tillegg til et halvfult skap og to kommoder; en med babyklær og en med Milly sine klær.
Det var så rart å pakke bort de små rosa klærne som Milly har brukt. Tenk at hun har vært så liten! Og tenk at vi skal få en sånn liten til! For et mirakel..

Ferskis! Mamma og Milly noen få dager etter vi kom hjem fra sykehuset.

Se så liten! Sover godt i vugga - som lillebror også skal få bruke.

Selv om det var rart å pakke bort rosa babyklær, blir det veldig stas å kunne bruke det vi har arvet av gutteklær, og selvfølgelig greier ikke mamma'n la være å kjøpe noen småting innimellom når det er tilbud.. Men det må jo være lov. :-)


Begynner å fylles opp. "Morten" sin kommode.

Når det gjelder ting som vi - forhåpentligvis - skal få gjort før babyen kommer så har jeg alltid nye prosjekter på gang. Etter at hentesettet og puffen ble ferdig, som du kan lese om og se bilder av i denne posten, har jeg begynt på lappeteppe til gutten! Og skal også lage et til Milly, men først gutten altså. Jeg vet ikke hvem jeg slekter mest på av mamma eller pappa akkurat der, men jeg finner liksom alltid på noe nytt å fikse.. :-)


Lapper. Som forhåpentligvis skal ende opp som et fint lappeteppe til slutt.
Stoff er fra Panduro, pluss noen gamle duker som jeg rasket med meg på loppemarked i Tønsberg, samtidig med puffen. Og så har jeg malt to monster-lapper da, med mønster fra Panduro.


Klippet og klart. Til sying!

Og i går, under skiskytingen (JUBEL!) fikk jeg jammen meg sydd sammen alle lappene! Ble ikke så ille skjevt heller, det er visst veldig nøye at alle lappene møtes i skjøtene, for de som kan dette. Men til å være første forsøk er jeg så langt veldig fornøyd! Nå mangler bare sånn fôr til å ha i midten og bakstykke! Forhåpentligvis i løpet av neste uke blir jeg ferdig. Fint å ha noe å holde på med med OL i bakgrunnen.

Jeg har lovet min pappa å vise bilder av et annet "prosjekt" - et serveringsbrett vi fikk i julegave som jeg har malt gult. Gulfargen er ikke like "varm" som den ser ut på bildet, brettet er finere i virkeligheten synes jeg da.

Utrolig praktisk. Når ting skal bæres fra kjøkkenet til stua.


Tar i samme slengen med noen detaljer fra et annet brett på spisebordet, den nydelige kina-dukken har jeg kjøpt fra Momiji.

Bare til pynt. Selv om Milly får se på dukken innimellom, men bare når mamma eller pappa passer på.



Soon??? "Soon to be head down and making mum walk funny"

I følge "tidslinjen" til høyre skal "Morten" (som bare er et kallenavn mens den er inni magen) snart legge seg med hodet ned, og gjøre at mamma begynner å gå rart. Begge deler har allerede skjedd for å si det sånn. Var hos legen til kontroll på mandag, og da lå babyen med hodet ned. Når det gjelder å gå rart har jeg vel gjort det lenge, og i det siste har det blitt så ille med bekkenet at vi igår reiste på hjelpemiddellageret og fikk låne krykker! Pluss noen andre ting som kan være greit å ha - gripetang, trykkpute (eller noe sånnt) og strømpe-påtrekker! Litt artig akkurat den siste da.. Fantastisk å kunne bo i et land som Norge der man bare kan få lånt sånne ting man trenger helt gratis!
Håper ikke jeg kommer til å få så altfor mye bruk for krykkene, men jeg er veldig glad for å ha de i hus i alle fall, de dagene det er ekstra ille.

7 kommentarer:

Thor-Aage sa...

Heisann - dette ser veldig bra ut, mye nytt her, fin gulfarge på brettet forresten.
Her er det snøstorm og rydder gårdsplassen flere ganger daglig. Men tar det som trim :-) i tilleg til trimturene i villmarka...
God helg til dere!!!

Anonym sa...

Hei på dere!
Takket være statusen din på FB Kristin kom jeg på at jeg måtte innom bloggen deres - så nå har jeg oppdatert meg siden sist jeg var inne. Det er så mye koselig å lese og koselige bilder å se. Milly er jo så søt!
Du er så driftig og flink Kristin - er veldig imponert over hentesettet og ikke minst at du lagde egne knapper! Wow sier jeg bare!
Håper at dere har det bra og ønsker dere en fin tid videre mens dere venter på "Morten" :) Klem fra Grethe

Kikkis planet sa...

Thor-Aage: Her har snøstormen gitt seg foreløpig, men 12 minusgrader gjør at Milly må sove formiddagsluren sin inne. Heldigvis slipper vi å måke bort all snøen! Fortsatt god helg!

Grethe: Så koselig at du la igjen en kommentar! Tenkte det var greit å "kunngjøre" på Facebook for de som ikke er innom så ofte. Her er det bare å følge med, forhåpentligvis blir det litt jevnere strøm av innlegg frem til, og etter at "Morten" har kommet. :)

Anonym sa...

Hei dere!

Så herlig å se dere på bloggen:) Hører det er muligheter for å treffe dere til helga og, det vil vi gjerne! Rart å tenke på at nevøen kommer snart, det har gått fort! Håper formen deres retter seg, slik at oppgavene blir litt lettere å få unna. klemmer til dere alle:)

Anonym sa...

Glemte å skrive hvem det var.... Mette var det:)

silje sa...

nydelige lapper!!! har ein drøm om å dumpe over et univers av billige stoffer i nydelig retrostil, og deretter sy lappeteppe på lappeteppe - og små kjoler. Så kjekt at det kommer ein Morten og! Gratulerer! :)

Kjendislisten din var imponerande. Eg bør kanskje avansere fra å se til å ta... :)

hm. ja, dette var ein blogg eg vil følge med på!

Kikkis planet sa...

Mette: Takk for gode ord! Satser på at vi ses i helgen. :)

Silje: Koselig at du vil følge med! Syns absolutt du bør vurdere å oppgradere til å ta, ikke bare se..

Blog Widget by LinkWithin