fredag 12. mars 2010

Blafre

En favoritt hos fruen i huset er Blafre design. Både drikkeflasker, matbokser, små bokser, store bokser, kort og gavepapir har funnet veien hjem til oss, og i gave fra oss til små og store av familie og venner.

Nå har de lansert nytt gavepapir, og jeg tror jammen både den røde og den blå elefanten må få komme hjem til oss!

Mange elefanter.


Nydelig!

Jeg har ikke hjerte til å bruke det som gavepapir, fordi det er så fint! Men jeg har brukt det til å "tapetsere" bokser med - veldig lett, og veldig miljøvennlig med gjennbruk av bokser!


Regia kakao. Med hvitt lokk min boks da, lettvarianten av kakao.


Vips. Blafre design boks.


Bokser. Fra Panduro.


Tapetsert. Med gavepapir.

Ble ganske fine? :-)

God helg!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Kristin!
Her gir du oss morsomme ideer.
Dette skal jeg jammen prøve. Det flyter ganske mange småting over alt. Og jeg liker å gjemme tingene bort i skap, skuffer og kanskje fine bokser etterhvert.
Takk for tipset!
svigermor

Kikkis planet sa...

Ja det blir overraskende fint når boksene får pyntet seg litt! Absolutt å anbefale å prøve seg på et slikt prosjekt.

AB sa...

Utrolig stilig papir. Skjønner godt du ikke kan bruke det til innpakning ja :-) Hvor får man tak i sånt papir da?

Nina sa...

Ser du går litt i mine "fotspor". Jeg har en datter som er født 16 måneder og 3 uker omtrent før broren sin. Zakk-zakk som jeg kaller det. De er nå 13 og 12 - blir 14 og 13 i løpet av året. Stoooooore med andre ord. Heldigvis har alle aldre sin sjarm - og de har hatt og har veldig mye glede av hverandre. Lykke til - og det er bare å forberede seg på å være bleieskiftarbeider ;).

Karibien sa...

så sykt fine de ble da! Jeg kjøpte blafre matboks og flaske her om dagen, og da kikket jeg leeenge på de gavepapirene.. men så tenkte jeg, som deg, at disse er for fine til å bli revet i stykker. men nå fikk jeg jo noen gode tips :D

Kikkis planet sa...

AB: Jeg kjøpte det gjennom nettbutikken og fikk det tilsendt i posten. Her er link til gavepapiret i nettbutikken til Blafre:
http://www.blafre.com/sider/butikk.asp?liste=52&tittel=Gavepapir&produktgruppe=52&sort=produktnavn%20desc

Nina: Takk for kommentar - og for svar på yrkeshemmlighetene på mail. :)
Vi er forberedt på at vi går travle tider i møte - sprøtt å tenke på at det skal bli dobbelt så mange bleieskift - minst!

Karibien: Vi har også drikkeflaske til Milly fra blafre, og det er mulig det blir en matboks også med tiden. Godt å høre at jeg kan inspirere andre! Jeg får i alle fall aldri nok bokser, og da er det jo SÅ lurt å bruke de man allerede kjøper for eksempel på matbutikken!

Karibien sa...

det kjipe med drikkeflaskene og matboksene er bare det at de ikke kan i oppvasskmaskina....og jeg blir deprimert av sånne ting som ikke kan i maskina! OG så må jeg jo skylle så sykt godt inni hengslene på boksen for å være sikker på at det ikke kommer zalosmak på maten :s Men hjelper litt å legge matpapir i bunnen da så den ikke blir så innmari skitten hver dag...(eller så kan jo du tapetsere bunnen med blafre-papir hihi)...

Blog Widget by LinkWithin