fredag 25. juni 2010

Milly sitt rom

Vi har vist veldig lite bilder av huset vårt her på bloggen, så i kveld tenkte jeg å vise litt bilder fra Milly sitt rom! Enn så lenge har hun det for seg selv, så får vi se hva tiden vil bringe når Tobias blir større.


Milly skulle være med å henge opp bokstavene sine på døra, og da tenkte jo ikke jeg på at hun ikke rakk høyere opp enn dette! Men det var jo så sjarmerende og søtt, så da har de blitt hengende i den høyden.


Sovekroken. Da bildet ble tatt hadde vi forhøyet ene siden på senga fordi Milly var litt forkjølet. Hun er frisk nå altså - gammelt bilde. :-)

Senga har vi arvet/lånt fra familien Røsås. Bokhyllen over sengen er bestillingsverk/gave, håndlaget av Bestefar. Hyllen over hodeenden er - tro det eller ei - mamma'n sin stolte kreasjon fra barneskolen! Gulvteppe fra IKEA. Den trehvite krakken foran sengen er laget av oldefar fra Tufsingdalen. Gøy å samle litt forskjellig, og blande gammelt og nytt synes jeg! Liker ting som har en historie.


På hylla. Engel som skifter lys, smokk og stabletårn (som Milly har stablet helt selv!)



Milly sitt. Tobias har fått teppe, og da måtte jo Milly også få!



Friske farger. Lilla, rosa, orange og gult.




Lesekroken. Lappeteppet dekker over stolen (fra IKEA) som ikke er så veldig pen lengre.


Lack hylle fra IKEA. Kommoden er arvegods fra Reitan i Mosvika som jeg har pusset og malt og byttet knotter på - opprinnelig et toalettbord tror jeg det heter. Boks på hyllen og kommoden fra Blafre. Leker fra Brio.






Skriften på veggen. Bokstavene fikk vi i gave da Milly ble født - utrolig fine!
Tror de er fra Sally Ann. Har malt de i friske farger, og helt enkelt klippet ut noen sommerfugler i lignende farger og hengt opp.


Helt vanlig? Bøker på rommet til Milly.


Ved nærmere øyesyn. En bok om Porsche er ofte boken vi leser i før hun skal sove. Eller "leser" er å ta det litt langt, er mest tekniske spesifikasjoner og tabeller i boka - men fine bilder da! Er så veldig glad i biler denne jenta vår - veldig artig. :-)


Milly har hatt et blått spøkelse hun har brukt som nattlys, se forrige bilde. Jeg tenkte Tobias kunne få det blå, og kjøpe et nytt til Milly, så jeg ga Pappa'n i opprdrag å kjøpe et på IKEA. Så han kommer hjem med dette:

Litt skeptisk. Til de ørene/hornene på siden der..


En liten rakker.. Når man slår på lyset blir den seende sånn ut..

Vi prøvde å bytte ut det blå spøkelset, men da ble det bare gråt, så det røde blir nok Tobias sitt så får Milly ha det blå i fred..


Etter at Milly knuste den forrige nattlampen sin (som med andre ord ikke var veldig barnevennlig) kjøpte vi denne på IKEA til kun 49,- kroner.

Tassa natt. I plast og til å montere på veggen.

Selve motivet synes vi ikke var spesielt fint, men med en grafisk designer i huset er jo ikke det noe problem!


Ta-da! Fin-fine pip-pip'er som passet litt mer i fargene på rommet til Milly. Det noget spesielle ledningsopphenget er enkelt og greit så Milly ikke skal få tak i bryteren.. :)

Pip-pip'ene fra lampa har vi også i rammer på veggen, litt artig å hente igjen det samme sånn synes jeg.

Så må jeg bare fortelle - om en morgen jeg var oppe med ungene alene. Jeg og Tobias var på stua, og plutselig hører jeg Milly rasle med snoren til rullgardinen sin på rommet. Jeg er fortsatt litt nervøs for hvor hun klatrer, og styrter inn på rommet og dette er det som møter meg:


Finn - ikke Willy - men Milly!

Her står hun altså musestille bak rullgardinet og lager ikke en lyd! Da måtte jeg le litt. Jeg kikker under gardinet og Milly fniser og ler - dette var morsom lek! Jeg fikk henne med meg på stua igjen, syns det var litt risikabelt å la henne stå igjen der og fnise.. :-)

God helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Veldig moro å se at dere setter pris på ting som har sine historier. Vet ikke om min far tenkte at krakken skulle havne der den er nå. Han ville nok blitt lei seg om han fikk høre at den forårsaket problemer i hodet for sitt barnebarn Gunnar. Rommet passer godt til dattera deres iallfall. Veldig morsomt det siste bildet der du.
Klem Ingrid

Anonym sa...

Så fint rom Milly har, -og et veldig bra gjemmested ;)
Klem Elin

Yvonne sa...

kjempe fint rom!! fikk lyst å gjøre noe med min sønn sitt rom når jeg så dette!!

Anonym sa...

Dere har virkelig fått det fint nå! Gir meg mange ideer til det nye rommet mitt ; ) Jeg synes den nye lampen som Gunnar kjøpte var utrolig morsom, Håper den faller i smak til Tobias : D
Hilsen Karoline!

Elisabeth sa...

Så gøy å se bilder fra det fine rommet til Milly! Vis gjerne mer av leiligheten ;-) Skjønner godt at vinduskarmklatring ikke er populært for mor. Sofie, vår lille klatremus, balanserte i dag i vinduskarmen i tv-stua og det er heller ikke greit...

Blog Widget by LinkWithin