tirsdag 7. desember 2010

Julestemning

På vei til barnehagen passerer vi hver dag et enormt stort juletre - til stor fornøyelse for Milly.
-Jue-te! utbryter hun alltid når hun ser det.



Stort og flott!


På butikken der vi handler er det en stor nisse som sitter og vinker stivt oppå et av torgene. Det er høydepunktet på handleturen og komme dit den sitter.


Her om dagen da vi var på vei ut av butikken møter vi en godt voksen mann i døra. Han hadde en fin, hvit lue med dusk, sånn oppå hodet - husker alltid at min pappa hadde lua sånn da jeg var lita. Dekker ikke ørene, men bare for å varme hjernen liksom - har aldri skjønt at det skulle være bra nok mot kulda. Tror jeg spurte pappa ca. hver gang vi var ute om hvorfor han hadde lua sånn - gode minner!


Uansett - I det Milly oppdager mannen med lua sier hun, litt overrasket og glad:
- Nisse!
Jeg lot den forbigå i stillhet for å si det sånn..


Postet via BlogPress på min iPhone.

2 kommentarer:

AB sa...

Enkelte ganger er det greit å bare overse noen kommentarer og ta det når man har kommet ett stykke unna... Hannah sier heldigvis bare SJÅ DAMA feks enda, og det synes de jo er sjarmerende. Blir vel mer etter hvert kan jeg tenke meg :-)

Elisabeth sa...

Hehe, ja de små sier mye rart! Mathea hadde en periode hvor hun spurte alle med litt mage om det var babyer i den...

Blog Widget by LinkWithin