fredag 11. desember 2009

Legevakten

Nå hadde jeg gjort klart det meste for en oppdatering av bloggen, men i stedet ble det en tur på legevakta for undertegnede. Dette er den tredje kvelden denne uka at representanter for familien Bækkevold tilbringer tid på legevakta!



Orker ikke helt å skrive hele historien, men to av gangene var vi der for Milly - som i dag endelig er feber-fri etter å ha hatt feber mer eller mindre sammenhengende i 6 dager! Uten å gå i detalj kan jeg nevne undersøkelse av til sammen fire ulike leger, (inkludert henvisning til barnelege på Ullevål) med sjekk i ører, munn og av lunger, pust og respirasjon, innhalering av oksygen og adrenalin (eller noe sånt), slange ned i nesen/svelg for å ta virus-prøve - som de senere roter bort!! Milly gråt selvfølgelig en del gjennom alt dette, men hun var også veldig flink og tålmodig hele tiden vi var der, selv om hun var sliten og slapp. Mamma'n og pappa'n er så stolt av den tøffe jenta vår.

Og i kveld var det altså mamma'n sin tur. Jeg har hatt litt kramper i magen siden i ettermiddag, og ville egentlig bare høre fra legevakten at det sikkert var forbigående og at vi kunne bli hjemme, men neida. Jeg måtte inn for å sjekkes. Da jeg kom dit følte jeg meg jo så klart bedre, og de trodde derfor ikke at det var noe alvorlig, men har tatt blodprøve av leveren som jeg får beskjed hvis det er noe galt. Er egentlig veldig rolig, har kjent at babyen har sparket som vanlig i dag. De sjekket hjertelyd og alt var fint.

Når det gjelder Milly går alt så meget bedre med henne. Hun sovnet selv og sov hele natten i sin egen seng i natt, og det samme har hun gjort hittil i kveld. Så da tror vi der verste er over for den søte, gode jenta vår!

Skal prøve å få lagt ut bildene jeg har funnet frem i løpet av i morgen! Nå er det natt!

1 kommentar:

Thor-Aage sa...

Dette var vel egentlig også gode nyheter etter alt som har skjedd hos dere i de siste dagene. Så nå er det kanskje mulig å slappe litt av.
Pappa

Blog Widget by LinkWithin