lørdag 12. desember 2009

Juleforberedelser

For noen helger tilbake benyttet jeg og Milly tiden til å lage pepperkaker! Kjøpte ferdig deig på Meny, så jeg kan vel ikke kalle de hjemmelaget akkurat..

Deig. Dette var rart, men også ganske godt.

Milly var naturlig nok ikke så opptatt av selve bakingen, mest av deigen og de ferdige kakene.

Nam-nam. God kjeks.

Bake-hjelpere. Milly på høy stol og dukken Silje på bordet.

På boks. Første ladning ferdig.

Klar for servering. De måtte jo pyntes så klart!


Ettersom de hjemmestekte kakene kun blir til Milly og Gunnar og andre gjester - her er mamma'n sine ikke-så-for-seg-gjorte-kaker.
Ferdig-kaker. Borte-bakte glutenfrie kaker, hjemmedekorert med melis og non-stop.

Vi har også pyntet litt til jul! Endel julepynt vet vi ikke hvor har blitt av, den ligger nok i boden et sted, men vi har ikke funnet den. Men litt har vi da fått på plass.

Nytt av året. Ape-julefigur (?) kr. 2,- på Fretex!

Hjemmelaget. Fyrstikkeske som er litt finere å ha fremme enn de vanlige hjelpestikkene..

Juleduk og julelys. Det er rødt som gjelder her i huset!

Voldsomt? Vil noen kanskje mene, men disse snøball-lysene (fra Thailand) langs vinduet er bare så koselige!

Vi liker kanskje at det er litt overdådig vi.. Lysene har 8 ulike program som fader og blinker, alt etter hva man ønsker, som jo er stor stas for Milly! Men vi har de mest på stillestående altså.

Stua rundt. Jeg hadde glemt hvor lang lys-rekka var fra i fjor! Men det er da jul bare en gang i året. :)

Mamma og magen. Til slutt et lite bilde av en litt sliten Mamma etter jobb - men det viktigste er jo magen! Er litt over halvveis i svangerskapet her. Her ser dere også jule-klipp versjon 1, før jeg gikk tilbake og klaget dagen etterpå, fikk enda kortere hår og ble MYE mer fornøyd.

8 kommentarer:

Thor-Aage sa...

Masse nytt her ja - ser ut som dere er kommet i julemodus allerede, koselig å se så mange bilder. Det er vel på tide for noen og en hver av oss å innstille på JUL. Dagene går fort.
Ha en god søndag.

Hilsen fra juleverksted gjengen i Halden.

Karoline ; ) sa...

Så utrolig koselig dere har det! Litt julelys må man jo ha ;) Så utrolig koselige bilder av Milly, stolt, stolt kusine! Da jeg så Silje, fikk jeg mange minner fra forrige gang vi var hos dere, og jeg gleder meg til å se dere til jul! Kjempespennende med det lille nurket, blir gøy å se dere igjen :) Stooor klem fra Karoline :DD

Kikkis planet sa...

Jeg er imponert - TO kommentarer allerede!

Vi er veldig lei oss for at vi ikke fikk med oss juleverkstedet, men vi trengte virkelig denne helgen hjemme. Jeg har også blitt forkjølet, men håper å komme meg såpass at jeg kan dra på jobb i morgen.

Så koselig at du liker julelysene våre Karoline! Vi gleder oss også masse til å feire jul på Hamar! Silje blir sikkert med på lasset, ellers blir nok Milly skuffet.. :)

Anonym sa...

Fine bilder! Milly kommer til å bli en skikkelig storbaker vettu ;o)
Og kanskje Morten også blir det? ;o))

Gro

Kikkis planet sa...

Vi tar gjerne imot flere stor-bakere i familien, både Milly og Morten. Må tidlig krøkes er det jo noe som heter.. :o)

Karibien sa...

Så koselig :)
Vi har nesten ikke pynta til jul vi, bare bakt litt...er jo på farten hele desember, og er ikke så gøy med julepynt i januar synes jeg å huske!
Men bra at noen tar et oppgjør med den minimalistiske pyntingen som liksom er så in i alle interiør-blader :)
Og snøballene er jo kule!!
Syns du forresten at dette svangerskapet går en million ganger fortere enn det forrige? Ser for meg det, nemlig ;)

Anonym sa...

Koselig å se bilder fra dere! Lys i alle varianter er kjæmpebra :-D
Gleder oss til å se dere igjen!! Stoooooooooor juleklem til dere alle,
-og en ekstra til bakejenta Milly ;-)

-Husøygjengen

Kikkis planet sa...

Kari Anne: Vi tar definitivt et oppgjør med det minimalistiske, er ikke mye smålig pynt å snakke om her hos oss. :P
Svangerskapet går veldig mye fortere enn sist ja! Nå rekker jeg knapt å henge med på hvilken uke jeg er i, mens sist var jeg på nett ca hver dag og sjekket utviklingen. Deilig å være så mye roligere, alt er jo ikke så nytt somd et var. :)

Husøygjengen: Vi gleder oss veldig til å se dere igjen også! Blir kjempekoselig å få noen dager sammen i jula.

Blog Widget by LinkWithin