onsdag 17. juni 2009

Smuler..

Småspising. Spennende å spise selv!

Jenta vår spiser brødskive - og vi har sjeldent sett noe nydeligere med mat rundt munnen..! Vi er mest på smake-stadiet foreløpig da. Fortsatt uvant å skulle svelge så store biter, så det blir litt hosting innimellom - men det er veldig stas å pille med bitene og skvise de i hånda!

I dag har Gunnar sin første dag med pappa-perm, og det er veldig deilig for oss alle tre! I morges lå Milly i sengen sin helt til klokken 07:30 også, så det virker som hun merker den avslappede stemningen i huset og er innstilt på ferie-modus. Vi får håpe det varer. :) 

Siste nytt på puppe-fronten: Jeg kommer nok til å fortsette å pumpe litt, men kaster inn håndkleet med tanke på å fullamme/fullpumpe. Jeg kjøpte brukt pumpe på Finn i går, så leverer vi tilbake "monsteret" jeg har leid i det siste. 
Jeg tror jeg har snakket med 5 forskjellige helsesøstre i det siste, som sier ca fem forskjellige ting.. Det fine er at de er godt fornøyd med mengden morsmelk Milly får i løpet av dagen, så det er jo ikke så galt. Vi kommer til å prøve å gi litt mindre morsmelkerstatning og starte med grøt på kvelden (har bare spist på morgenen til nå) slik at hun kanskje sover gjennom hele natten. Sove gjennom hele natten har hun jo i og for seg gjort lenge, men jeg har tatt henne opp og gitt pupp når vi legger oss. Nok mat får hun iallefall, det er det liten tvil om - hun er så fornøyd og blid stort sett hele tiden. 

Eller har vi fått ettersendt flotte bilder fra Farmor Ingrid sitt kamera fra da vi var på Hamar.

Kusiner. Milly på fanget til sin største kusine, Karoline.


Krafse. Må klype og lugge litt for å bli ekstra godt kjent.


Middagstid. Farmor mater, Karoline fungerer som stol.


God stol. Milly særdeles avslappet.


Til slutt et bilde som viser tydelig hvor ivrig Milly er på mat.
Ja takk. Mer mat.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du Milly, du Milly, du får frem "gosmilet" til farmor hver gang jeg ser på bloggen.
Ingen tvil om at du har sans for mat, nei. Det var veldig gøy å betrakte deg da du gjorde deg kjent med Karoline. Slike som deg må gjerne smake, krafse og klemme litt for å bli kjent.
Til deg Kristin så er det godt å høre at du tar det mer med ro ang amming. Ettersom de får mer smaken på forskjellig mat så er det akkurat som fokuset rettes andre steder enn pupp. Det er en overgang for deg også dette. Du har iallefall gjort så godt du har kunnet.
Tenker den lille familien koser seg nå etter pappapermisjonen og ferie er igang. Nyt det fullt ut!!
Klem fra farmor

Anonym sa...

Små smuler er også mat for en liten krabat.... Kos dere alle tre!
Thor-Aage

Anonym sa...

Å, så herlige bilder av Milly!
Hun er så skjønn....og blid...og go'...
Grøt på kvelden blir supert for denne jenta, og sikkert også for dere ;o)
Og snart drikker hun vel rett av koppen vil jeg tro.

Kos dere med ferie/pappaperm...og kom snat til Halden, da!

Gro

Anonym sa...

Hei Milly, onkel Gunnar og tante Kristin !

Daniel her ! Ville bare si at dere er flinke til å ta bilder. Men EN ting jeg ikke liker.... det er...... hvor er jeg ? Forresten Den smekken til milly er kjempesøt med miffy på >.<

Daniel


Hallo, tante og onkel, og Milly ; )
Det lille sjarmtrollet deres har virkelig vokst raskt! Og hun spiser jo alt brød! Dere har virkelig fått en nydelig liten liten jente, og jeg er skikkelig stolt av henne ; )
Hun så rimelig skeptisk ut da hun satt på fanget mitt. Antar hun har arvet det fra faren hennes : P
Stor klem fra Karoline

Gunnar sa...

Karo: Jeg ser nok også ganske skeptisk ut når jeg sitter på fanget ditt, ja - du har helt rett i det :-)

Daniel: Vi må nok være sammen oftere - for da tar vi jo bilder av deg, og DA blir du med på bloggen! Håper du vil komme på besøk til oss når vi får oss større leilighet!

Blog Widget by LinkWithin