onsdag 10. juni 2009

Sånn går no' dagan..

Her er mye av det mine dager har vært fylt med i det siste:



Uten å gå for mye i detalj - mannen i huset synes det ikke passer seg med puppe-detaljer på bloggen, så derfor lar jeg være.. :) - så pumper jeg på dagtid og gir på flaske. Må innrømme at jeg er sliten for tiden, og vet ikke hvor lenge jeg greier å holde på med denne pumpingen. Likevel greier jeg ikke helt å la være.. Jeg har liksom følt at det vil være et nederlag å gå over til å gi morsmelkerstatning, selv om jeg vet at det ikke er noe dårlig alternativ, når det er såpass trøblete som det er nå. Milly er også stor jente, og hun har fått masse antistoffer og andre bra ting fra morsmelken frem til nå - hun har jo faktisk ikke vært syk ennå! Merker det tar på med pumping og at jeg har mindre overskudd til andre ting. Mamm'ing er jo også viktig, ikke bare amming.. Har fått time hos ammespesialtist på helsestasjonen på tirsdag, så jeg får se om jeg holder ut til etter å ha snakket med henne. 

Te. Hva prøver man ikke for å få ammingen til å gå.

Mye pumping. Er lik mye oppvask!

Forrige helg var vi en tur til Hamar, blant annet for å feire farmor Ingrids bursdag. Vi fikk ikke tatt noen bilder av feiringen, men vi fikk med oss en kamp som Jakob spillte i Briskeby-turneringen!
Go'fot. Jakob i herlig driv mot mål.

Både turen oppover og nedover ble litt trøblete for Milly, så vi måtte stoppe et par ganger. Da er det kjekt å komme litt frem til pappa og få se seg litt rundt.
I bilen. Store Smurf og Lille Smurf i forsetet.

Ellers har Milly begynt å sitte selv! Ikke veldig stødig og lenge av gangen ennå, men hun sitter uten støtte! Det er veldig gøy. Hun er likevel ikke fornøyd med å bli sittende, nå stekker hun stort sett alltid bena rett ut, løpter rompa og vil stå i fanget! Pappa'n (som er ansvarlig for den motoriske utviklingen) har også begynt å se resultater av leking med Milly på gulvet - foreløpig beveger hun seg til sidene og bakover, fremover kommer forhåpentligvis etterhvert.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Der var dere med ny blogg, ja!
Som alltid, veldig koselig å ha dere på besøk!
Skjønner godt det tar på ekstra med all pumpingen, Kristin. Amming suger en del krefter, og så får du alt det andre dillet i tillegg.
Du må bare ikke slite deg helt ut, Kristin!
Det er ikke vanskelig å se at Milly liker seg foran rattet, selv om vi ser henne i nakken. Hun oppdager nok spenningen bak rattet mer og mer. Kjedelig å sitte i et barnesete i forhold.
Ha ei riktig god helg, og lykke til fortsatt med leilighetsjakt!
Klem fra farmor

Anonym sa...

Kristin: Vil bare si at du har gjort en kjempejobb med amminga og pumperunder! Det er ikke mange som hadde lagt ned så mye innsats og jobb som det du har gjort, altså! Driver og pumper en del selv, og vet alt om at det kan være slitsomt. En ting som har gjort ting litt lettere her er mikrosterilisator. En fantastisk ting som gjør at vi slipper å koke flasker og pumpe og tar fem minutter i mikroen.

Synes absolutt ikke du skal føle som noe nederlag å gå over til mme, hun har jo som du sier fått masse antistoffer i lang, lang tid. Du kan jo evt. pumpe litt, så hun fortsatt får en flaske eller to om dagen med mm. Lykke til, uansett! Og ikke slit deg ut, det er det ikke verdt! Stor klem fra Elisabeth

Kikkis planet sa...

Farmor: Det var stor stas å få komme frem i førersetet for Milly, SÅ masse fint å se på og så mange knapper! Nedturen ble kanskje desto større da hun måtte tilbake i setet sitt.. Hun sovnet til slutt, etter at vi satte på Coldplay på stereoanlegget. :)

Elisabeth: Tusen takk for gode ord og oppmuntring, det var utrolig koselig! Gir en flaske mme innimellom hvis jeg ikke har fått pumpet nok, og har slått meg mer til ro med at det ikke er noe nederlag. :) Hun får jo fortsatt masse morsmelk, bare ikke fra pupp.

Solveig sa...

Herlige bilder igjen, dere (eller du...) er så flink til å oppdatere:) Moro å følge med, og koselig å ha dere her forrige helg! Regner med det blir godt m pappaperm?? Kos dere i sommerregnet, og lykke til med visninger og leilighetsjakt:)
Klem

Kikkis planet sa...

Solveig: Takk, takk, vi (jeg) prøver så godt det går å oppdatere sånn noenlunde jevnlig. I dag har Gunnar sin første dag med pappa-perm og det er veldig deilig for oss alle tre.

Thor-Aage sa...

Mange koselige bilder igjen her.
Flott leilighet - har sett bilder på mail.
Gleder oss til besøk og håper sola titter fram igjen snart.

Blog Widget by LinkWithin