fredag 24. juli 2009

Sommeroppdatering

Heisann, tiden flyr jo på sommeren, så det går desverre litt for langt mellom hver oppdatering. På høy tid å vise litt hva vi har gjort de siste dagene!

Forrige uke tilbrakte vi i Halden hos Spikkebestefar (er det de store jentene kaller Thor Aage). Og det tok ikke lang tid før Milly skjønte hvor dette kallenavnet kommer fra. Det gikk nemlig kort tid før Milly fant sin første "klure".

Det var veldig ålreit vær da vi var der, så vi brukte mye av tiden rundt bålet på den fine bålplassen de har stelt i stand.

Også var det fint nok vær til å ta seg en tur i skogen på tomta til Gro og Thor Aage. Der fant de tre generasjonene markjordbær!



Ingen tvil om at Milly koser seg med bestefar (og jeg har på følelsen av at bestefar også koser seg med Milly).

I dag har Milly plutselig begynt med "nå-skal-jeg-forsøke-å-sjamere-deg-i-senk"-grimaser. Fikk ikke tatt et knallbilde av det, men dere får følelsen av hvordan det ser ut her:

Vældig artig dame for tida. Og hvis dere ser nøye etter forsøker Milly å vise frem de to fortennene hun har i underkjeven.
Det var det! Livet ellers består i å pakke for tida, nå er det endelig under en uke til vi flytter! Blir utrolig deilig å komme inn i en større leilighet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei og hei!
Dette likte jeg godt! Nå har jeg kjørt siden opp og ned noen ganger alt.Milly vokser, ingen tvil om det.Ser tennene dine, og det går fort til du får munnen full. Så moro å se bilder fra Halden.Der så det veldig koselig ut! Skal vel noe til for at jeg får se dere før dere er i ny leilighet. Gleder meg veldig til det i alle fall!
Klem fra farmor

Thor-Aage sa...

Veldig koselig å ha dere på besøk. Tror Milly likte seg både i skogen (selv om markjordbær ikke var det beste hun hadde smakt...) og med alle treklurene i kurven.

Dagene går fort og snart er det flytting - det blir jo en milepel det også.. vi sees da.

Hilsen bestefar i Halden

Siv Iren sa...

Hei, måtte nesten titte innom bloggen din siden du hadde vært innom min. Kjempekoselig blogg du har, og for ei utrolig nydelig jente! Hadde nesten glemt hvor morsom tiden fremover med en baby som vokser til er, men når jeg ser bildene deres så gleder jeg meg enda mer enn jeg gjorde fra før:)

Så kan jeg bare fortelle at det blir bare enda morsommere etterhvert, gled dere!

Kvirrevitt sa...

Hei! Først og fremst – for ei utrolig søt jente dere har:) Får nesten lyst på en tredjemann, hihi!
Tenkte jeg skulle svare deg på kommentaren din før jeg drar på stranden! Har vært av gårde, så så ikke spm før nå:) Ikke alle vegger er hvite hos oss, vi har ca halvparten hvitt (med farge CHI fra Jotun) og halvparten lys lys grå (SKUMRING fra Jotun). Jeg er veldig fornøyd med disse fargene. Huset vårt er på én flate, men er på en måte delt i to. Så vi har SKUMRING i den ene delen og CHI i den andre. I tillegg har vi kontrastvegger. I stuen og på kjøkkenet har vi en vegg hvor halvparten er i beiset furupanel. Synes dette er en tøff kontrast. I stuen har vi akkurat bygget ut en vegg på halve furuveggen med nisje som er malt hvit. Litt vanskelig og forklare, men jeg kommer snart til å legge ut dette på bloggen! I spisestuen har vi malt en vegg mørk grå (husker dessverre ikke koden på denne), og det samme i tv-stuen. Dette ble en fin kontrast til både SKUMRING og CHI. Jeg liker kontrastvegger - altså å male/tapetsere/panele kun én vegg.
Ellers så har jeg ikke spesielt peiling på spraymaling egentlig. Jeg har bare brukt den til Biltema (fordi den er billig!), men vet at Quick spraylakk som du får kjøpt i fargehandel kan brukes på metall, kurv, tre osv. Mulig det er forskjell på kvaliteten på disse. Når det gjelder glassene jeg har sprayet på, er jeg kanskje litt skeptisk til å gjøre veldig mye annet enn å bare la de stå til pynt. Kommer ikke til å legge dem i oppvaskkummen for å si det sånn. Det samme gjelder porselen. Men det funker foreløpig veldig bra å bare tørke støv med en klut. Jeg setter en finger på tre og metall når det gjelder materialer til å spraye på. Men jeg har rett og slett ikke peil. Bare skriver ut i fra hva jeg tror selv, men ikke sikkert det er riktig :)

Ha en fin dag:)

Elisabeth sa...

Så søt Milly er! Gleder meg til å se bilder av den nye leiligheten deres! Kan tenke meg det er deilig med mer plass!

Blog Widget by LinkWithin